Generalforsamling 2015

Årets generalforsamling er netop afholdt i Mariager Fjord OK, og i alt 19 medlemmer deltog deri.

De kunne bl.a. høre formand Niels Jørgen Iversens første beretning, idet han jo sidste år overtog formandsposten efter Jørn Blom.

Beretningen indeholdt det forgangne års mange arrangementer, herunder hele fire orienteringsløb: Nytårsløbet i jan., et stort B-løb i august, NJM-Natløbet i sep. og Efterårsstafetten i okt. Dertil kom de tre traditionsrige motionsløb: Beauté Pacifique Kvindeløb i Hadsund i maj, Mariagerløbet i juni og Hadsundløbet i sep. Jo, klubben ligger ikke på den lade side, hvad angår stævner.

Klubbens egne løbere har deltaget i en mængde stævner i både ind- og udland. Desværre måtte klubben dog lide den tort at blive rykket ned i 3. Division, hvor klubben igennem mange år har været fast i 2. Division. Derfor håber både formand og klubbens øvrige løbere, at man allerede her i det nye år kan rykke op igen.

Klubbens motionsløbere, Mariagerløberne træner fast hver tirsdag og torsdag, og sædvanligvis er der omkring 30 løbere, der deltager heri. Også løberne herfra har deltaget i såvel lokale som nationale motionsløb, og ½ - og hel Marathon.

Klubbens samlede medlemstal ligger stabilt omkring de 140, fordelt med ca. 100 O-løbere og 40 motionsløbere.

De forskellige udvalg aflagde ligeledes beretninger, hvor småt og stort fra det gamle år blev drøftet.

Også det nye år medbringer en masse arrangementer, og således står klubben for både tre O-løbsstævner, og de tre ovennævnte motionsløb. Dertil arrangeres en række træningsløb i de lokale skovområder, samt et godt fortsat samarbejde med naboklubben Randers OK, hvor man besøger hinandens træningsløb, og derved får et dobbelt udbud af disse.

Også et nyt løbsområde kommer i kalenderen for 2015, idet Jørn Blom, en af klubbens meget erfarne korttegnere, er i gang med nytegning af området ved Låenhus, tæt ved Kielstrup på nordsiden af fjorden.

Ligesom i 2014 er klubben med, når der d.25. april afholdes det landsdækkende ”Find vej i….”. Her er det Mariager by og byskovene, der bliver rammerne for arrangementet, der traditionelt trækker en del begyndere til, og dermed håber klubben selvfølgelig, at endnu flere får lyst til at dyrke den dejlige sport i naturen.

Klubbens kasserer aflagde endnu engang et tilfredsstillende regnskab, der ligeledes viser den store aktivitet i klubben; både en klub som arrangør af de mange stævner, men i lige så høj grad en klub med meget aktive løbere på både O-løbs- og motionsfronten.

Ny i bestyrelsen blev Klaus Wolsing som afløser for Christian Peter Mac Lassen, der er flyttet til Norge. Genvalgt blev kasserer Keld Østergaard og bestyrelsesmedlemmerne Henrik Bach og Jens Søgaard Christensen. Resten af bestyrelsen udgøres af: Formand Niels Jørgen Iversen, næstformand Erik B. Nielsen og bestyrelsesmedlemmerne Søren Skovrider og Jens Chr. Dalgaard. Dertil kommer et bestyrelsesmedlem fra Mariagerløberne, Leo Poulsen.

Efter generalforsamlingen var der hyggesnak over en kop kaffe, og selv om det danske håndboldlandshold spillede mod Tyskland, holdt det altså ikke de 19 klubmedlemmer hjemme ved skærmene.